Vilgot - BVC

2010-05-18 @ 11:31:02
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (4)
Ja, nu har vi varit på dagens BVC-besök. Ville Vomp hade inte gått upp så mycket som jag trodde, men lika glad för det är jag, för nu har han klättat från -2 kurvan hela vägen upp till normalkurvan! Hans kurva ser med andra ord inte ut som en kurva, utan den ser mer ut som ett rakt streck rakt upp i luften! 4650 gram stannade vågen på, och 54 cm visade mätbrädan. Teodor, född 2 veckor senare än Vilgot (vecka 39+2) vägde i samma vecka 4695 gram och var 55 cm lång. Så nog knappar han in, lillebror, trots tidig födsel och första månaden spenderad i sjukdom.
Teodor är på dagis nu, och Vilgot sover i vagnen. Jag ska snart ut och njuta av solen (som faktiskt skiner idag med) och drömma mig bort.

 

 

En rund och go liten fis


Kommentarer
Postat av: Marie

Men vad fin han är. Vad skönt att han börjar gå upp i vikt "normalt". Tycker ni gör ett strålande jobb med barnen, stort plus till er :)

2010-05-18 @ 12:27:44
URL: http://marieeriksson.blogg.se/
Postat av: k

ser exakt ut som kristoffer! tycker jag..

2010-05-18 @ 17:50:58
Postat av: BGL

Va! har du fått en stoffe.....häftigt måste bara komma snart innan han blir för stor ha ha.

2010-05-18 @ 18:55:52
Postat av: Therese, Henry & Charlie

Vad skönt att han växer på fint, goa kinder har han också, såna där man bara vill nypa i och säga "gölli gölli göll", haha.



Kram "fru W"

2010-05-29 @ 06:48:34
URL: http://www.minunderbaravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback