Ingen tjockis längre

2010-11-11 @ 11:15:04
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Lilla Skrotas hade vuxit dåligt trots att han äter som en häst och ammar hela nätterna. Så vi fick en till tid, redan den 29 november. Nevös som jag av naturen är ville jag genast hem och jämföra med Teodors tabeller för att stilla min oro, men typiskt nog så var aldrig Teodor på 7 månaders kontroll. Han var där vid 6 och vid 8 månader. Så min oro förblir intakt. Han hade gått upp lite mindre än 300 gram och vuxit 0.5 cm. Vid första mätningen hade han inte vuxit  på längden alls, så vi fick mäta om. Detta är på en månad alltså. Inte klockrent. Men gällande allt annat var han ett a-barn och det var imponerande att han kunde säga "mamma". Han stajlade lite också och sa det när vi var där för att visa sig ball. Positivt var att jag fick tid för Teodors 3årskontroll samma dag och tid som Vilgots vikt och längd mätning, så den 29:e släpar vi oss dit med buller och bång alla tre...

Men nu ska jag dricka kaffe och njuta lite av tystnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback