Torsdag

2010-11-25 @ 09:21:24
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Jag hade hoppats på att Teodors ögon skulle vara bättre idag, för igår på eftermiddagen/kvällen var det inga problem alls. Men när vi vaknade imorse så var de ihopklistrade igen. Han mår dock prima idag och är glad och go. Hoppas att Vilgot slipper smittas... Det rinner ingenting ur Teodors ögon i alla fall som det brukar göra vid hans ögoninflammationer, det är bara geggigt.

Teodor drömde inatt; han vaknade och satte sig upp och sa "Mamma, nu kom alla fåglarna. Massa massa fåglar." Öh? Jag puttade omkull honom och så somnade han direkt om. Han var inte ledsen eller så, men jag som har sett en massa skräckisar med fåglar tyckte att det var lite obehagligt ;)

Får se om jag orkar ta mig till Caparol för att hämta tapeterna. Skulle vara skönt att ha det "klart" innan Teodors kalas. Men det är mycket som skall göras först - måste rensa ut det förbannade rummet som är fullt av leksaker ÖVERALLT samt montera ner sängen, ställa ner liggdelen till vagnen i förrådet, laga byrån som står därinne och har varit sönder i typ ett år osv osv... Ja, det är mycket som ska fixas. Jag tänkte faktiskt sno den ena byrån (den i ek) och ställa i mitt rum sen. De har ju en med tre lådor där bara en låda används just nu så de klarar sig nog. SÅ mycket kläder har faktiskt inte mina kids. Jag har väl prioriterat annat än fina kläder antar jag.

Och i övrigt så är det kallt (brr) och jag är lite ledsen över att det snart är december, och sedan 2011! Hur gick det till? Det var liksom snart 8 månader sedan jag födde Vilgot... Bara 4 månader kvar till han fyller 1 år. Och Teodor, som fyller 3 år om bara 10 dagar... I ständig utveckling, bägge två. Med ständig kärlek, alltid. Jisses vad jag älskar dessa barn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback