Veckosummering

2010-11-11 @ 19:48:21
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (1)
Den negativa stämningen har hopat sig här i veckan. Det har varit en kass vecka helt enkelt. Sömnbrist, trotsbarn och mycket stress och förhoppningar och mycket spring hit och dit och trötta utropstecken överallt. Det har varit skrikande barn, en sur mamma, långa nätter och ännu längre dagar, dåligt med mat för min del då jag hela tiden glömmer att äta och ja, helt enkelt pest och pina. Vilket också visar sig i bloggen då jag spyr ut min galla.

Men det finns positiva saker också. Som att Teodor viskar att jag är hans bästaste mamma (bland dom han har att välja mellan?) och att han älskar mig mest i världen. Och att Vilgot fortsätter att utveckla sin motorik; sitter allt längre stunder utan att tippa, nästan rullar från rygg till mage, ålar bakåt en ganska bra bit och fortsätter att klappa händerna och övar på olika ljud och stavelser. Och Teodor pratar mer och mer, lär sig dagligen nya ord och babblar ännu mer non stop än vanligt.

Och att jag imorgon fyller 25 år... Det sägs att hjärnan slutas utvecklas vid 25 år så bättre än så här blir det alltså inte! Men jag tycker att jag har mitt på det torra ändå, helt tappad bakom farstun är jag ju inte i alla fall. Planerna imorgon är obefintliga. Men jag ska i alla fall inte stressa en millimeter imorgon, det har jag lovat mig själv.
Och radhusdrömmarna fortsätter. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli, men jag drömmer mig bort och önskar och hoppas.

Prylteknisk nyinfo är att mormor med spenderarbyxorna har köpt en skrivare till mig. Så nu kan försäkringskassan slänga sig i väggen! Så det så!

Jag och Teddis bakade lussebullar idag. Han rullade och snurrade så fina bullar så. Åt bara pyttelite deg och stog och hoppade jämfota när de var i ugnen - det var bråttom! Sedan fick han smaka två stycken och njöööt av årets första julbak. Han tjatar konstant om pepparkakor och sliter fram pepparkaksformarna varje dag så snart måste jag väl ta itu med det också.
Sen är det inte så mycket mer nytt på Eklundska fronten. Jag hoppas att helgen ska bjuda på lugn och harmoni och att jag ska kunna börja måndagen med lite mer energi och glädje! Och att jag ska komma ihåg kameran lite oftare. Det blir inte så mycket bilder nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Pia

GRATTIS på födelsedagen!!!

Kramar från oss :o)

2010-11-12 @ 08:06:04
URL: http://max.vetterberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback