Hemmavarande

2010-10-26 @ 10:35:17
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (3)
Det fick bli så, Teddis får vara hemma hela veckan, ingen förskola. Jag vill inte göra honom mer förkyld än nödvändigt. Och inte mig emot - jag gillar inte att behöva stressa på morgon och dag med hämtning och lämning.. Vi ska, så fort Vilgot bävern vaknat, gå ut och promera och springa av oss lite så att resten av dagen blir mer uthärdlig. Jag ska börja veckohandla också, så jag har skrivit en noga inköpslista för vad som ska inhandlas till veckan och förhoppningsvis ska det alltså räcka med en runda på affärn i veckan. Får se hur det går med det ;) men jag måste spara pengar, man blir inte rik av att vara hemma med barn. Rik på kärlek kanske, men inte på siffror i banken...

Jag har börjat sortera i skåp - det är extremt uttröttande för jag har en miljard onödiga papper och lider av "samlar-syndromet"; jag har fobi för att slänga saker - tänk om det är nåt viktigt! Jag måste även, som jag tror att jag skrivit tidigare, plocka undan alla små leksaker. Vilgot är en riktig "smakare", och ska stoppa ALLT i munnen.

Tror även att unge herrn har fått torrexem/böjvecksexem. Suck. Jag smörjer och smörjer med miniderm och decubal och ungen grinar (det lär svida), och jag förbannar att känslig hud är ärftligt. Nu är det definitivt helt slut med sköljmedel och jag måste nog byta tvättmedel igen. Jag brukar använda Neutral som är rek. av astma och allergiförbundet men nu hade jag köpt Skona (tror jag det var) som också är rek. fast billigare... Jag har använt sköljmedel till handdukar och lakan eftersom det blir som sandpapper annars, men jag kanske måste leva med det :(

Och så kokar min bryggare helt plötsligt galet äckligt kaffe, så jag dricker (för jag kan ju inte låta bli, då döööör jag) och grimaserar och fundera på vem jag ska skylla på.... Kanske på brevbäraren, eller grannen. Eller kaffetillverkaren (jag köpte ICA's egna kaffe förra gången istället för Gevalia, det kanske blir såhär när man är sparsam helt enkelt?!)...

Nu får det vara slut på ordkaskaden. Åter till det äckliga kaffet och sorteringen bland papperna.

Kommentarer
Postat av: mormor

Avkalkningsmedel finns i mataffären, ja inte tempo då:-)

2010-10-26 @ 11:24:38
Postat av: Eva Falkenland

Prova att smörja med inotyl den är dock väldig kladdig men värt att prova. Smörj på inför natten och på med pyjamas.



Vi har den mest i rumpan men jag har provat på mina torra händer och dom fina över en kväll.

2010-10-26 @ 12:17:45
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: marimo

Tror inte det är något fel på kaffebryggaren. Jag köpte icas kaffe en gång och gör aldrig om det igen.

2010-10-26 @ 21:41:27
URL: http://marimosmobilblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback