Jamen visst

2010-10-10 @ 17:58:14
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (3)
När allt strular, ja då ska allt strula. Så är det bara. Lagen om sakers jävlighet kallas det. Suck. Jag har varit frustrerad och allmänt prillig i kroppen hela dagen och känt mig arg och irriterad och till slut behövde jag få ut det ur systemet så jag påbörjade en städning som heter duga. Jag har sprungit som en vante fram och tillbaka och gjort rent hus. Och då tog jag Teodors rum i rena farten och bestämde mig för att inatt ska han banne mig sova i sin egna säng. Så jag städade; plockade leksaker utav dess like, dammsög och skurade och torkade bord och fönsterbräda. Bäddade rent och mös till det riktigt ordentligt därinne. Utlovade sagoläsning och ungen var allmänt positiv och tyckte kanske själv att det skulle bli skönt att få sova utan lillebrorsans uppvak var och varannan timme. Och då ser jag det. Sängen är för fan sönder. Ja, i sådana lägen får man faktiskt svära. Hur mycket man vill. Den är inköpt i augusti förra året och är således bara lite mer än ett år gammal. Den är sparsamt använd, men den kanske inte är gjord för att sova i, vad vet jag... Jag tvivlar alltså, som så många gånger förr, på IKEAs kvalité... Hela ribbotten har lossnat ifrån fästena, så när man har (som nu) sängen i högt läge, så riskerar den som sover i underslafen att få hela jäkla botten över sig. S U C K. Så nu kan ju Teodor självklart inte sova där inatt. Jag måste montera ner hela skiten fast det orkar jag inte just nu ikväll. Enligt IKEA så måste jag ta med mig sängen i befintligt skick (alltså utan att montera isär den) med kvitto så att de kan bedöma huruvida det är en reklamtionsvara eller ej. Jo tjena. De lär väl yrka på felaktig användning eller nåt annat skit och så får jag väl inte en krona trots att jag då gjort mig omaket. Nej tack. Så nu antar jag att jag måste ge mig ut på sängletarjakt. Ni som ännu inte köpt present till Teodor men tenderar att göra så kan gärna bidra med en hundring eller nåt istället för att köpa småprylar. När jag städade fann jag nämligen groteskt mycket leksaker. Tamejtusan överallt.
Men nu ska jag sluta klaga och fortsätta min städraid. Lilleman har redan slocknat, stackarn blev helt slutkörd av min framfart med dammsugaren.


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad tråkigt att hans säng är trasig =( Det var konstigt att man måste reklamera sängen hel, hur många har möjlighet till det liksom. Låter som om en regel bara för att de inte ska få in några reklamationer =( Jag som brukar gilla Ikea och alltid tycker att dom är så trevliga där.

2010-10-10 @ 19:50:51
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Ammie

Usch vad drygt med sängen och jag håller med Eva, hur ska man kunna reklamera den hel? Vilket jäkla projekt!



Kl tio imorgon blir jätte bra, hållplatsen heter Vikingavägen. Du kan väl messa då ni sitter på bussen så kan vi gå ut o möta upp er eller så ringer jag upp och ger en guidning från hållplatsen om inte barnen är samarbetsvilliga på att komma iväg ;)

2010-10-10 @ 21:31:05
URL: http://skrutten.blogg.se/
Postat av: Pia

Har du kvittot kvar? Isf kan vi lösa det med att åka och reklamera den hel!

Ska du till öppna på brynäs på onsdag? Vilken tid är det? Jag och Maria och ev ett par mammor till tänkte åka dit för våran är stängd hela veckan...

2010-10-11 @ 19:36:46
URL: http://max.vetterberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback