Klipp klipp

2010-10-22 @ 11:28:43
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Teodor var tvungen att tvätta håret. Och nu menar jag var tvungen. Vad han än hade att säga om saken. Håret var så skitigt att det börjat bildas dreads i det. Han badar gärna hela kroppen, flera gånger om, men håret - det rör man inte! Men nu fick han bita i det sura äpplet. Vilket resulterade i ett avgrundsvål så att han väckte Vilgot som började panikgråta (och han väckte säkert en och annan granne med det där vrålet också). Jag tog tillfället i akt när håret väl var tvättat att även klippa det. Jag hittade några ballerina-pepparkakor i skafferiet som jag kunde muta med. Jag börjar bli duktig på det här med att klippa håret på förbannade småkillar. Men nu slipper jag tänka på det på ett tag i alla fall.


Den lilla som blev väckt var på skitdåligt humör så han fick hoppa ner i sängen igen. Först fick han i sig lite köttbullar, makaroner och gräddsås. Det var populärt (om än kanske inte världens nyttigaste måltid, men men) och allt jag la upp på tallriken gick ner. Han har inte så värst bra munmotorik den där Vilgot, så jag får mixa maten rätt rejält till honom. Jag har provat med mat mosat alá 6 månaders storlek men han bara hulkar och sätter i halsen och kräks upp. Så då får jag väl fortsätta med puré-mosad mat ett tag till då.
Och apropå att hoppa ner i sängar så ska jag montera om spjälsängen i eftermiddag. Inte för att unge herrn tar sig en millimeter, men han står bra nu och rätt vad det är så är väl olyckan framme. Så den ska ner på nedersta. Det blir spännande att se hur det går med två barn om benen men jag är proffs så det ska nog gå bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback