Vilgot

2010-10-12 @ 11:30:52
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)
Vilgot (6 månader 12 dagar): 8210 gram, 67.5 cm
Teodor (6 månader 11 dagar): 7945 gram, 67.5 cm

Då var BVC besöket avklarat. Killarna växer i nästan exakt samma takt, Vilgot väger 300 gram mer än vad Teodor gjorde i denna åldern men annars är det lika.
En bra, ny sköterska som faktiskt gjorde sitt jobb... Kolla Vilgots syn, hörsel och finmotorik samt samband mellan syn och motorik. Konstaterade att han har för kort nackmuskel på höger sida och därför har svårt med balans samt att vända på huvudet. Vi ska köra lite sjukgymnastik här hemma för att muskeln ska kunna töja ut sig. Angående att han inte vänder sig så ska vi avvakta en månad till. Det finns rätt många barn som ger sig rätt in på att gå och skippar vändandet och krypandet. Får väl se helt enkelt. Eller så är han bara sen. Eller också så är han bara nöjd med att inte röra sig. Fast det sistnämnda tror jag inte på, han verkar rätt så onöjd.
I alla fall, oron är tillfälligt stillad.
Min lilla knubbis!

Kommentarer
Postat av: karin

visstfan! jag skulle kollat dirket efter något pogramm var slut, men såklart glömde jag det. kollar efter jag suttit här, Lovar! :)

2010-10-12 @ 12:05:42
Postat av: Pia

Ja alla är ju olika, trodde nästan Max skulle hoppa över krypandet eftersom han försökte resa sig utan stöd innan ens tanken på kryp slog honom :) Skönt å få veta också varför han mest tittar åt ena hållet och att det går att hjälpa honom till rätta. Du har nog inget att oroa dig för :o)

2010-10-12 @ 13:12:32
URL: http://max.vetterberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback