Idag var en ny dag

2010-08-23 @ 20:08:16
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)
Imorse hade vi tänkt ta oss till Öppna förskolan. Det började 9:30 och då sov Vilgot. Men det skulle vara öppet till 12 och Vompen vaknade 10, så vi begav oss. 10:30 var vi där. Och döm om min (för att inte tala om sonens) totala besvikelse när vi inser att det är stängt. Vi står och drar och sliter i dörrar och undrar om vi (jag) blivit lätt utvecklingsstörd och tagit fel på dag? Då kommer en tant ut och säger att idag har de utflykt i Hemlingby. Ingenting stod det om någon utflykt, varken på hemsidan eller nån liten skriven lapp på dörren eller vad som helst. Ingenting. Så snopna fick vi gå till en lekpark istället. Jaha. Det var ju fint väder förstås, så då ville de väl inte sitta inomhus, mammorna. Teodor tog det som en "man" och lekte på i parken och sedan lyckades vi övertala Pia, Roger och Max att följa med till stan och ta en fika/lunch. Vi satt i skuggan och frös och drack lite kaffe (pappa N var också med) och gick lite i butiker och sedan var det hemåtdags, sängen för bägge ungarna och efter det chili con carne och Stefan på besök som fyller år idag.
Nu ligger bägge ungarna till sängs igen, jag har nyss läst fordonsboken och nya Kråke boken som kom idag. Jag har lite chokladkaka kvar och i kaffekannan finns det nog en liten skvätt - jag ska nog unna mig ikväll igen!
För övrigt är jag less på att vara sjuk - men Ville Vomp verkar börja bli frisk. Men jag tror minsann att det är en liten bissing på G! Både jag och N tycker oss känna hårt och svullet tandkött där nere och det är minsann lite vasst också! Så kanske kommer det ploppa upp en liten tandsing snart... Ännu mer svullna, ömma, såriga bröst alltså ;) Men jag vet inte riktigt ännu, Teodors tänder ploppade ju bara upp helt utan förvarning så jag har inte riktigt koll på hur det ska kännas när tänder är på G. Framtiden får utvisa.
Teodor har kvar sin hosta och inatt var han varm och pratade en hel del i sömnen, men han är pigg och glad och inte alltför snorig ändå. Om natten går bra ger jag förskolan ett försök imorgon men det känns inte som att någon större fara är skedd om han måste stanna hemma. Vi ska nog kunna underhålla oss ändå.

Just ja, choklad och kaffe var det ja!

(och jag vet inte ens varför jag tar med mig kameran för, jag glömmer ju jämt att fota ändå...)

Ps. Nu vet jag att ÖF är öppet måndagar 9:30-12, onsdagar 12:30-15, torsdagar 9:30-12. Så måndagar kan vi gå allihop och onsdagar kan vi vara med på sångstunden på slutet och torsdagar kan jag gå själv med V.

Kommentarer
Postat av: kristin

har du tagit bort din facebook eller vill du bara inte vara vän med mig längre? :(

2010-08-24 @ 22:29:21
Postat av: Elsa - barnbus

the facebook is gone. jag vill vara vän med dig. fast in real life.

2010-08-25 @ 06:57:08
URL: http://barnbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback