Uppdatering dårå

2010-11-20 @ 20:53:02
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (5)
Igår kom finaste kusin Benjamin med mamma Marie och farbror Fredrik hit; de lagade galet god fläskfilégryta och hjälpte till att passa kidsen medan jag rymde iväg till bästa Mandis för att få mina naglar fixade.

Sedan åkte vi till IKEA och jag spontanshoppade ett par kuddfodral (som synes ovan) och sedan begav vi oss hemåt med två trötta ungar.
Idag var vi in till stan och vidare för att spana på en nyköpt lägenhet i renoveringssvängen i väntan på att världens bästa morbror och Farida skulle komma. De kom, vi begav oss hit hän och åt pizza och Stoffe fullföljde epitetet av att vara världsbäst och hittade på en massa skojiga lekar med Teodor. Vilgot var helt slutkörd och somnade vid halv fem...

 

Teodor fick sin 3 års present lite tidigare och konverterade till Lazio (till pappa Ns förtret haha), det var en liten hockeyliga sittandes i soffan här hemma och jag förbannar lite att jag inte äger en bättre kamera, men jag fotograferar så sällan nu för tiden att det nog ändå kvittar lika. Man ser ju vilka det är på bilderna i alla fall.

Även jag fick present, och den sitter jag och njuter av nu; choklad och espressokaffe. Kaffet får vänta på sig men choklad mumsas på. Det är nåt skit på tvn, pappan är ute och "slirar" med kompisar och kidsen sussar så sött. Jag ska nog snart gå och göra säng jag med.

Helgen har hittills varit... Psykiskt utmattande. Men ungarna har varit glada åt fullt ös även om Teodor är lite väl mammig just nu. Mamma hit och mamma dit. Och idag för första gången fick jag erfara för en kort sekund hur det är att ha ett blygt barn - Teodor gömde sig under min jacka idag! Fast han kom ut rätt fort och var sitt vanliga, sociala själv igen.

Och, icke att förglömma: Vilgot fick sin första tand inatt!!! Woho!!

 


Kommentarer
Postat av: Pia

Låter som en fullsmetat helg. Grattis till tanden, förstod väl att det var på g ;)

2010-11-20 @ 21:18:20
URL: http://max.vetterberg.com
Postat av: kristoffer

vad fint då!!

2010-11-20 @ 21:45:36
Postat av: mormor

Huga, du kan väl inte skriva hockeyliga om folk med fotbollströjor... Elsa!!!

2010-11-21 @ 09:12:59
Postat av: Elsa

Oj! Hahaha! Det tänkte jag inte på men jag menar såklart fotbollsliga!

2010-11-21 @ 12:02:01
URL: http://barnbus.blogg.se/
Postat av: Ammie

Vilken fullspäckad helg det verkar som ni haft, hoppas du hinner vila upp dig lite också.



Tisdag förmiddag blir jätte bra, det är ju som sagt mycket lugnare utan de stora vilddjuren så vi hinner umgås lite :)

2010-11-21 @ 13:57:34
URL: http://skrutten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback